W dniu 6 października na konferencji prasowej w Tokio Prezes nowo utworzonej firmy Kawasaki Motors, Ltd., Pan Hiroshi Ito, wygłosił przemówienie, w którym przedstawił nie tylko szczegóły dotyczące nowej firmy, ale także wiele innych ważnych aktualizacji dotyczących przyszłości motoryzacji.
W ramach Business Policy Briefing Pan Ito wyjaśnił powody utworzenia nowej firmy Kawasaki Motors, Ltd., która skoncentruje się na produkcji dwukołowych pojazdów z napędem, czterokołowych pojazdów terenowych, skuterów wodnych Jet Ski oraz silniki ogólnego przeznaczenia. Stworzona, aby zapewnić większą elastyczność, szybkość i autonomię podejmowania decyzji, nowa firma jest postrzegana jako podstawa jej zdolności do szybkiego reagowania na trendy rynkowe i reagowania nie tylko za pomocą nowych produktów, ale także wykorzystywania pojawiających się motywów i technologii bezpieczeństwa.
Przykłady zaprezentowane podczas briefingu obejmują dwukołowiec EV, motocykl hybrydowy łączący benzynę i energię elektryczną oraz pierwszy rzut oka na silnik rozwojowy oparty na Ninja H2 zasilanej wodorem. Jednym z głównych filarów nowej strategii Kawasaki Motors Ltd. jest koncentracja na zrównoważonym rozwoju, a przez to podniesienie siły i wartości marki do przewidywanej sprzedaży netto 1 biliona jenów do 2030 roku.
Część zmian obejmie również nową identyfikację wizualną w tym ogólnoświatowe przyjęcie znaku rzeki, symbolu będącego synonimem Kawasaki i jej produktów od momentu założenia firmy w latach 70-tych; wraz z promocją hasła przewodniego „Let the Good Times Roll” – kolejny dobrze ugruntowany sentyment rozpoznawany przez klientów na całym świecie.
Kawasaki Motors, Ltd. skupi swoją energię wyłącznie na motocyklach, czterokołowych pojazdach terenowych, skuterach wodnych i silnikach, jednocześnie dążąc do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, łącząc całą wiedzę i dziedzictwo zgromadzone przez dziesięciolecia produkcji oraz chęć sprostania nowym wyzwaniom z nowymi formami siły napędowej. Stwierdzając, że nowym celem korporacyjnym jest wprowadzenie dziesięciu motocykli EV lub hybrydowych do 2025 r., przedstawiono również plany opracowania w tym samym czasie pięciu nowych, zaawansowanych czterokołowych pojazdów terenowych na paliwo. Oczywiście liczymy, że wszystkie nowości będą dostępne w Kawasaki Warszawa, a normy unijne zostaną zachowane.
Nowa firma to nie tylko sam produkt, ale także rozwój komplementarnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, integracja technologii radarowej i interfejsów zorientowanych na klienta, takich jak aplikacja Kawasaki Rideology, która łączy smartfon klienta z jego pojazdem przez Bluetooth. Aby to zrobić planowanie i projektowanie produktu otrzymają większe inwestycje, a wykorzystanie technologii symulacji cyfrowych bliźniaków zostanie przyspieszone. Firma pracuje w oparciu o założenie, że łączność i interakcja z produktem będą rosły wykładniczo w nadchodzących latach, a Kawasaki Motors, Ltd. będzie jednym z kluczowych graczy w tej specjalistycznej dziedzinie. Kawasaki Motors, Ltd. planuje wprowadzić średnio 16 nowych dwukołowych modeli rocznie do 2025 roku, koncentrując się na obszarach premium o stabilnym popycie na produkty z działaniami marketingowymi promującymi tradycję i innowacyjność. W przypadku pojazdów elektrycznych i hybrydowych plan jest równie ambitny i zakłada zaprezentowanie 10 nowych modeli do 2025 roku.
Nowo utworzona Kawasaki Motors, Ltd. będzie dążyć do bezpiecznego, zdalnie połączonego społeczeństwa, które zmienia przepływ ludzi i towarów, jednocześnie dostarczając rozwiązania odpowiadające ambicjom energetycznym i środowiskowym.